| | |Menu główne

Autodesk Shotgun, czyli siła napędowa dla firm z branży M&E

Autodesk Shotgun narzędzie do zarządzania dla branży M&E

Szeroko pojęta branża Media and Entertainment (film, telewizja, produkcja gier i inne) rozwija się w zawrotnym tempie. Produkcje stają się coraz bardziej złożone. Wytwórnie muszą działać płynniej, szybciej i efektywniej co często wiąże się ze ściślejszą współpracą między osoami z całego świata. Aby sprostać tym wszystkim utrudnieniom, potrzeba łatwych w użyciu, skalowalnych i konfigurowalny narzędzi, do zarządzania produkcją.

Wychodząc naprzeciw swoim klientom Autodesk wprowadził na rynek oprogramowanie Shotgun –  platformę, która w bezpieczny sposób pozwala na śledzenie i  zarządzanie produkcją. Jest to narzędzie, które umożliwia nie tylko zarządzanie, ale także pozwala na współpracę pomiędzy twórcami z całego świata. Autodesk rozwija oprogramowanie Shotgun, we współpracy ze swoimi klientami, integrując go z najlepszymi praktykami w branży, dzięki czemu staje się on żywym, konfigurowalnym ekosystemem.

Jak Autodesk Shotgun sprawdza się w praktyce?

Czytamy w rozmowie z Jamesem Hattinem współzałożycielem VFX Legion.

Firmy, która powstała w 2012, jako wirtualne studio do efektów wizualnych dla telewizji i filmów fabularnych.
VFX Legion jest firmą, z którą stale współpracuje 30-50 artystów, pracujących zdalnie w swoich domach lub w indywidualnych studiach rozmieszczonych w ponad sześciu krajach (m.in. w Nowej Zelandii, Australii, Tajlandii, Kanadzie, Niemczech i USA).

James Hattin nazywa Autodesk Shotgun „siłą napędową w studio”. Podczas rozmowy wyjaśnia korzyści i wyzwania dla firmy działającej w ramach tego typu modelu biznesowego. Tłumaczy jaką rolę w tym cały skomplikowanym procesie odgrywa Shotgun, który jest  dla nich kluczowym elementem pomagającym utrzymać płynność finansową firmy.

Jak wspomina  James Hattin „(…) W naszym pierwszym filmie pełnometrażowym w VFX Legion, „Stretch” (2014), w reżyserii Joe Carnahan, w którym mieliśmy do zrobienia 400 efektów specjalnych i zaledwie 10 dni, aby je wykończyć i dostarczyć, wykorzystaliśmy Shotgun. Dzięki temu uwierzyliśmy, że możemy zrobić wszystko z tym projektem.”

„(…) Z Shotgun nie musimy inwestować w Chmurę i tradycyjne pobieranie modeli obiektów, które ważą. Mamy wbudowane toolsy połączone z Shotgun API, dzięki czemu zautomatyzowaliśmy transfery Aspera i artyści nie muszą nic robić ręcznie. Mogą publikować swoje sceny w Shotgun gdziekolwiek są, a następnie wszystko analizujemy tutaj w Burbank (…).” wyjaśnia stwierdził James Hattin. „(…) Utrzymywanie solidnego pipeline jest najważniejszą rzeczą dla nas (…)”.
(http://www.cgsociety.org/news/article/1995/vfx-legion-)

Aktualniw z Autodesk Shotgun korzysta już ponad 550 firm na całym świecie, w tym DreamWorks, Framestore, Ubisoft, Double Negative, czy Zoic, którzy obecnie nie wyobrażają  sobie życie bez Shotguna. Platforma poprawia przepływ pracy pomiędzy użytkownikami oprogramowania produkcji Autodesku (m.in. 3ds MaxMayaFlameMotion Builder), ale także Adobe, The Foundry, Side Effects i wiele innych.

Dane kontaktowe:
Artur Siłuch
t: 22 379 74 58
@: artur.siluch@procad.pl

Zamknij