Funkcje
Narzędzia do tworzenia postaci i animacji
Oprogramowanie Maya® pomaga sprostać wyzwaniom związanym z tworzeniem postaci i produkcją animacji cyfrowych. Uzyskaj wydajne, zintegrowane narzędzia 3D, dzięki którym stworzysz solidny, a zarazem ułatwiający zwiększanie skali działań bazowy proces organizacji produkcji grafiki komputerowej.
Uwaga: Funkcje rozszerzenia Extension 1 i 2 są dostępne tylko dla bieżących subskrybentów oprogramowania Maya jako część wersji rozszerzonych programu Maya 2016.
Ruchome grafiki

Zestaw narzędzi do tworzenia ruchomych grafik
Szybko twórz złożone efekty proceduralne i animacje z wystąpieniami obiektów. (Film 1:31 min).

Zestaw narzędzi do tworzenia ruchomych grafik – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 2
Twórz piękne efekty w oparciu o wystąpienia obiektów. (film: 13:20 min)

3D Type – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 1
Twórz marki, logo, tytuły i inne teksty. (film: 11:04 min)

Ulepszony proces projektowy grafiki wektorowej – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 1
Importuj lub kopiuj i wklejaj pliki SVG do programu Maya. (film: 7:16 min)
Dynamika i efekty

Bifrost Ocean Simulation System
Twórz realistyczne powierzchnie morskie z falami, zmarszczkami na wodzie i śladami torowymi obiektów.

Interaktywne układanie włosów i sierści (XGen)
Intuicyjne narzędzia oparte na pędzlach dają lepszą kontrolę i większą dokładność przy stylizowaniu oraz układaniu włosów i sierści.

Głęboka, adaptacyjna symulacja płynów
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 2
Symuluj precyzyjne szczegóły tylko tam, gdzie są potrzebne.

Adaptacyjna piana w Bifrost – NOWOŚĆ!
Dodawaj pianę i pęcherzyki do symulacji cieczy. (film: 8:02 min)

Szybsze, łatwiejsze w użyciu XGen – NOWOŚĆ!
Zaktualizowany proces projektowy, ustawienia wstępne, rzeźbienie oraz podgląd. (film: 9:19 min)

Symulacje z kształtami prowadzącymi w Bifrost – NOWOŚĆ!
Steruj zachowaniem cieczy. (film: 6:42 min)

Adaptacyjny solwer Aero w Bifrost – NOWOŚĆ
Twórz efekty atmosferyczne, takie jak dym i mgła. (film: 8:22 min)

Platforma efektów proceduralnych Bifrost
Symuluj i renderuj fotorealistyczne ciecze. (film: 5:40 min)

Generator dowolnych siatek elementarnych XGen
Twórz krzywe, sfery i niestandardowe geometrie. (film: 6:38 min)

Moduł Bullet Physics
Twórz realistyczne symulacje brył sztywnych i elastycznych. (film: 4:34 min)

Maya nHair
Twórz włosy i elementy dynamiczne oparte na krzywych. (film: 5:27 min)

Maya nParticles
Twórz symulacje złożonych efektów wizualnych w trzech wymiarach.

Maya nCloth
Tworzenia realistycznych odkształcalnych materiałów.

Maya Fluid Effectsbr/> Symuluj zjawiska atmosferyczne, ciecze oraz otwarte wody.

Dynamika brył sztywnych i elastycznych
Symuluj wiele obiektów sztywnych i elastycznych. (film: 3 min)

Maya Fur
Twórz realistyczną sierść, krótkie włosy, wełnę i trawę.
Animacja 3D

Edytor czasowy
Używaj nieniszczącego edytora nieliniowego klipów do ogólnego montażu animacji.

Zwiększona wydajność animacji – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 2
Funkcje przyspieszające sprawiają, że Twoje sceny są jeszcze szybsze.

Równoległe szacowanie siatek – NOWOŚĆ!
Nowy system przyspiesza odtwarzanie siatek i manipulowanie nimi. (film: 4:12 min)

Funkcja zniekształcająca Delta Mush – NOWOŚĆ!
Rezultaty odkształceń są bliższe oryginalnej geometrii. (film: 3:22 min)

Ogólne narzędzia do animacji
Narzędzia do animacji opartej na klatkach kluczowych, procedurach i skryptach. (film: 1:34 min)

Tworzenie naturalnie wyglądających postaci
Twórz pokrycia, siatki i pozy wiarygodnych postaci.

,Animacje wielokrotnego użytku
Wykorzystuj istniejące postacie ponownie, aby zaoszczędzić czas.

Narzędzie Camera Sequencer
Wstępna wizualizacja prędkości oraz wirtualne tworzenie filmów. (film: 7:36 min)

Wiązanie wokseli geodezyjnych
Uzyskaj wysokiej jakości rezultaty tworzenia pokryć w krótszym czasie. (film: 1:05 min)
Modelowanie 3D

Ulepszony proces tworzenia kształtów – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 2
Zyskaj większą kontrolę twórczą nad siatkami postaci dzięki pełniejszemu procesowi projektowemu. (film: 11:02 min)

Ulepszone modelowanie symetrii – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 2
Łatwiej twórz symetryczne modele.

Nowy zestaw narzędzi do rzeźbienia – NOWOŚĆ!
Rzeźb i kształtuj modele bardziej intuicyjnie. (film: 6:26 min)

Zoptymalizowany zestaw narzędzi do retopologii
Usprawnij procesy projektowe, aby ułatwić retopologię. (film: 2:11 min)

Modelowanie wieloboków
Modeluj szybko i niezawodnie. (film: 2:49 min)

Obsługa OpenSubdiv
Przyspiesz działanie dzięki interaktywnym procesom projektowym. (film: 1:37 min)

Zestaw narzędzi UV
Twórz lepsze mapy UV w krótszym czasie. (film: 3:03 min)

Modelowanie wieloboków i siatki podpodziału
Twórz i edytuj siatki, korzystając z intuicyjnego zestawu narzędzi. (film: 7:10 min)

Modelowanie powierzchni
Twórz matematycznie gładkie powierzchnie.

Mapy UV, wektory normalne i kolorowanie według wierzchołków Usprawnij tworzenie i edytowanie map UV.
Renderowanie i cieniowanie 3D

Integracja modułu Arnold z programem Maya
Moduł Arnold RenderView umożliwia wyświetlanie w czasie rzeczywistym wprowadzanych zmian sceny, w tym zmian oświetlenia, materiałów i kamery. (Film 1:37 min).

Ustawienia renderowania – NOWOŚĆ
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 2
Szybko renderuj złożone sceny i zarządzaj nimi. (film: 9:10 min)

Dodatkowe węzły cieniowania pozwalające na dopracowywanie wyglądu – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 1
Łatwiej cieniuj złożone sceny. (film: 9:09 min)

Ulepszony proces projektowy opracowywania wyglądu – NOWOŚĆ
Praca z Hypershade jest bardziej przyjazna artyście i intuicyjna. (film: 6:02 min)

Zarządzanie kolorami – NOWOŚĆ
Realizuj koncepcje twórcze dzięki bezpiecznym dla kolorów procesom projektowym. (film: 1:15 min)

Zintegrowane opcje renderowania
Wybieraj z szerokiej gamy zintegrowanych modułów renderowania.

Malowanie w programie Maya
Używaj intuicyjnych narzędzi opartych na pędzlach. (film: 0:43 min)

Toon Shader
Twórz animacje rysunków ze scen 3D.

Ulepszenia: nowej generacji mechanizm wyświetlania rzutni i cieniowania
Pracuj w zapewniającym większą dokładność środowisku interaktywnym. (film: 11:46 min)

Cieniowanie 3D z rozwiązaniem ShaderFX
Łatwo twórz efekty cieniowania 3D. (film: 3:56 min)

Renderowanie, cieniowanie 3D i śledzenie kamery
Twórz wysokiej jakości obrazy za pomocą zróżnicowanych narzędzi.

Obsługa Ptex w mental ray
Renderuj tekstury Ptex bez map UV z użyciem mechanizmu mental ray. (film: 1:01 min)

Maya Composite
Uzyskaj bardzo wydajne narzędzie do compositingu z obsługą HDR. (film: 0:42 min)

Profesjonalne śledzenie kamery
Wstawiaj elementy grafiki komputerowej do ujęć filmowych.
Integracja procesów organizacji produkcji

Ulepszone procesy projektowe silników gier – NOWOŚĆ!
DOSTĘPNE W ROZSZERZENIU EXTENSION 1
Przechodź z oprogramowania Maya do silników gier szybciej i łatwiej.

Tworzenie skryptów i interfejs API
Twórz niestandardowe skrypty i wtyczki.

Integracja 2D i 3D
Korzystaj z usprawnionych procesów projektowych.

Narzędzia do zarządzania danymi i scenami
Zarządzaj danymi i scenami dzięki specjalistycznym procesom projektowym.

Inteligentne wykorzystanie danych w narzędziach zespołu sceny
Łatwiej twórz duże, złożone światy.

Zaawansowana obsługa ścieżek plików
Szybko diagnozuj i naprawiaj wadliwe ścieżki plików. (film: 2:31 min)