Instalacja sieciowa

Problem

W celach testowych zainstalowałem wersję 30 dniową na stanowiskach WinXP pracujących w sieci SBS2003-2R. Po sprawdzeniu, że zakupiony program pracuje bezproblemowo (działają wszystkie zabezpieczenia w sieci i uczniowie nie widzą cudzych prac, a widzi je wyłącznie nauczyciel. Prace uczniów sa zapisane na wędrujących profilach i uczniowie mogą je otwierać na swój profil z dowolnego komputera) Jednym słowem OK.
Problem zaczął się w momencie gdy chciałem przeprowadzić aktywację programu. Otrzymałem komunikat, że nie jest to właściwy numer seryjny. Zadzwoniłem do sprzedawcy w Gdańsku i otrzymałem kpiąca odpowiedź, że należało zainstalować jako wersję sieciową z obrazu i wszystko jest opisane w instrukcjach, które znajdę po otwarciu pliku instalacyjnego.
Uruchomiłem więc instalatora i w gąszczu, często bezprzedmiotowych, informacji nie znalazłem jak i gdzie rozpocząć tworzenie obrazu. Czy to ma być obraz tworzony na konsoli/komputerze ucznia, czy bezpośrednio na serwerze. Kiedy się robi aktywację, przed czy po rozesłaniu programu. Czy rozesłanie wykonujemy tylko raz dla danego komputera, czy musi być wykonane dla każdego profilu ucznia oddzielnie.
Nie mam czasu na robienie „doktoratu” z instalacji AutoCAD-a. Potrzebuję prostą instrukcję jak zainstalować w pracowni szkolnej produkt: AutoCAD Architecture 2008 PL EDU 20 pack NLM License (+ Teacher Licenses). Gdzie takiej instrukcji szukać i czy na pewno po instalacji nie pokaże się znów komunikat o niewłaściwym numerze seryjnym?
I druga sprawa. Jak umożliwić korzystanie z programu nauczycielom (aby się przygotowali do lekcji) po za pracownią szkolną? Skoro nie można tej wersji zarejestrować jako opcja jednostanowiskowa? Również brak opisu. W naszej szkole funkcjonuje również, potężny, program do kosztorysowania EdBud zainstalowany sieciowo i jedynym problemem to było to, że w momencie aktywacji należało przedzwonić do dostawcy w celu uzyskania kodu aktywacji poszczególnych stanowisk. Czy tak nie można było rozwiązać aktywacji AutoCAD-a? Teraz muszę od nowa reinstalować wszystkie komputery w pracowni.
Liczę na rzetelną odpowiedź.

Rozwiązanie

Instalacja sieciowej wersji oprogramowania składa się z kilku etapów:

1. Należy zainstalować menedżera licencji z płyty instalacyjnej na komputerze będącym serwerem licencji. Serwer licencji powinien być obsługiwany przez Windows 2003 Serwer lub Windows 2000 Serwer jeżeli liczba jednorazowo udostępnianych licencji przekracza 10 szt.
2. Skonfigurować menedżera licencji i dołączyć plik licencji uzyskany z Autodesku (plik licencyjny można automatycznie wygenerować instalując Narzędzie Aktywacji Sieciowej). Następnie należy uruchomić usługę.
2. Należy utworzyć na serwerze obraz instalacji stanowiska klienckiego. Na serwerze położony jest tylko obraz instalacji, z którego następnie będziemy instalować oprogramowanie.
4. Następnie należy zainstalować z obrazu stanowiska oprogramowanie na stacjach roboczych. Oprogramowanie na stacjach roboczych instalujemy poprzez otoczenie sieciowe z lokalizacji na serwerze.

Szczegółowa instrukcja
Instrukcja instalacji znajduje się w dokumentacji dodanej do oprogramowania na płycie instalacyjnej. W przypadku problemów polecamy również zamówienie usługi instalacyjnej.

Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.