Integracja CAD – ERP. Sprawna wymiana danych między działami w firmie

Integracja zarządzania danymi dotyczącymi produktów (PDM) z planowaniem zasobów przedsiębiorstwa (ERP) znacząco poprawia komunikację pomiędzy inżynierami, produkcją, zakupami, sprzedażą

Dlaczego potrzebna jest integracja?

  • BOM musi zostać przekazany do systemu ERP, który kontroluje procesy produkcyjne

  • Ręczne wprowadzanie danych jest powolne i kosztowne.

  • Występuje wysokie ryzyko wystąpienia błędów podczas wprowadzania danych.

10 korzyści z integracji CAD-ERP:

  • 1. Udostępnienie zintegrowanego interfejsu użytkownika umożliwia inżynierom łatwe tworzenie i utrzymywanie informacji o elementach i ich dokumentach w systemie Autodesk Vault i ERP.

  • 2. Zmniejszenie czasu, kosztów i błędów związanych z ponownym przepisywaniem danych z jednego systemu do drugiego

  • 3. Zmniejszenie ogólnych wysiłków na rzecz rozwoju produktu (np. czasu spędzanego przez inżyniera w wyszukiwaniu informacji), które wymagają wysokich nakładów pracy manualnej w celu wymiany danych pomiędzy systemami Autodesk Vault – ERP

  • 4. Zapewnianie spójności i wykorzystania informacji dotyczących produktu przez personel w organizacjach w całym przedsiębiorstwie.

  • 5. Redukcja kosztów błędów elementów i zestawień materiałów. BOMy są tworzone raz, a następnie zarządzane w sposób spójny zarówno w systemach PDM, jak i ERP.

  • 6. Zmniejszenie kosztów zapasów magazynowych. Projektanci wiedzą, które części są dostępne i włączają je do nowych wersji lub produktów – lepsze ponowne użycie części.

  • 7. Mniej zmian konstrukcyjnych i poprawek w projekcie.

  • 8. Skrócenie czasu wprowadzenia produktów na rynek i zwiększenie możliwości ponownego wykorzystania produktów, wraz z zwiększeniem wydajności w zakresie projektowania i planowania.

  • 9. Zmniejszenie ilości braków materiałów, które nie mogą być wykorzystane w produkcji, a zostały zamówione zanim zaopatrzenie było poinformowane o oczekujących zmianach.

  • 10. Wzrost wydajności produkcji poprzez poprawę przepływu danych pomiędzy wydziałami.

Dyrektor Inżynierskiego Centrum Kompetencji

Od 1990 r. związany z branżą CAD/CAM/CAE. Aktywnie zaangażowany w tłumaczenia i wdrażanie programów np. Autodesk Inventor, AutoCAD Mechanical. Od ponad 15-u lat pracuje w firmie PROCAD SA specjalizując się w analizach i symulacjach MES/CFD. Dyrektor Inżynierskiego Centrum Kompetencji.

Dane kontaktowe:
tel.: 660 423 270
@: wlodzimierz.dzygadlo@procad.pl


Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.