Problem z archiwizacją w 3ds MAX (code 1)
Problem
Nie działająca funkcja archive. Wyskakuje błąd File archive failed.
Rozwiązanie
Problem związany z komunikatem : „File archive failde (code 1)” spowodowany jest w 90% przypadków przez niemożność odnalezienia przez program plików biorących udział w scenie (mapy/tekstury , filtry, efekty, pluginy, shadery itp).
Dzieje się tak najczęściej wtedy gdy część wspomnianych plików leży w lokalizacjach nie objętych ścieżkami w ustawieniach CONFIGURE USER PATHS lub też znajduje się na dysku sieciowym nieobecnym podczas wykonywania archiwum lub takim do którego użytkownik przed uruchomieniem pliku nie zalogował się – sam program bowiem nie potrafi przeprowadzić operacji logowania do takiego zasobu.
Drugą możliwą przyczyną jest błąd w działaniu mechanizmu odpowiadającego za powstawanie archiwów ZIP. Teoretycznie jeżeli w systemie windows można bez problemu wykonać zarówno operacje „wyśjli do/archiwum” jak i „wyodrębnij” to w 3ds MAX powinno to również działać. Zdarza się jednak – zależnie od wersji 3ds MAX i wersji systemu – że nawet przy działającym mechanizmie zipowania w systemie, nie działa ona w programie. Zalecana jest wówczas niestety reinstalacja programu. Jeżeli jednak funkcja ta nie działa już na poziomie systemu to oznacza to problem z samym systemem – w takim wypadku konieczna może okazać się reinstalacja.