Widoczność obiektów z teksturami

Problem

Program zainstalowany na notebooka HP 6810p (Core2Duo T8100 2,1 GHZ, 2GB RAM). Obracanie renderowanych obiektów trwa bardzo długo (procesor obciażony na max 50%, wykorzystanie pamięci 1,3 GB ).
Podejrzewam, że wąskim gardłem jest karta graficzna (Mobile Intel 965 Express Chipset). Chciałem przydzielić więcej RAM-u grafice w Biosie, ale nie ma tam takiej opcji. W HP powiedziano mi, że pamięć RAM przydzielana jest tej karcie dynamicznie przez aplikację. Czy w Autocadzie można ustawić przydzielenie grafice maksymalnej ilośći RAM-u (384 MB) ?

Rozwiązanie

Powolna praca programu przy oglądaniu obiektów z nałożonymi teksturami spowodowana jest wolną pracą karty graficznej.

Zintegrowane karty graficzne z płytą główną nie są dedykowane do 3D. Procesor jedynie pracuje w procesach obliczeniowych takich jak tworzenie brył czy tworzenie renderingu, ale nie bierze udziału przy oglądaniu obiektów (przy pomocy np. ORBITY). Za prezentację brył z teksturami bądź bez nich, odpowiedzialna jest prawie w całości karta graficzna.

Zwiększenie pamięci RAM przy tej klasie zintegrowanych kart graficznych do celów 3D będzie polepszało wydajność rzędu kilku procent, czyli bardzo mało. Praktycznie nie odczujemy tego przyrostu.

Można sprawdzić jak karta graficzna będzie sprawować się przy włączonej akceleracji sprzętowej, którą uruchamiamy przy pomocy polecenia: konfig3d > Dostrajanie ręczne. Możemy włączyć sterowniki Direct 3D lub OpenGL i sprawdzić przy którym lepiej sprawuje się nasz komputer.

Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.