| | |Menu główne

Poznaj Arnolda 5.1

Wersja Arnold 5.1 oferuje wiele istotnych aktualizacji, które niosą korzyści wszystkim użytkownikom.

Nowe funkcje i zaawansowane narzędzia zapewniają artystom większą kontrolę nad jakością obrazu i gwarantują najwyższą elastyczność, aby zapewnić sprawne i wydajne działanie przebiegów pracy.

Ciągłe wsparcie dla wielu popularnych narzędzi 3D DCC ułatwia integrację przebiegów pracy, umożliwiając artystom na całym świecie przekraczanie granic kreatywności.

WYZWANIA

Optymalizacja pod kątem jakości i szybkości

Wymagania produkcyjne wymagają ciągłych iteracji w obliczu wzrastającej presji czasowej, ograniczonych zasobów i coraz wyższych oczekiwań co do wyrafinowania obrazu i wierności odwzorowania.

Zarządzanie złożonością i skalą

Coraz większe zbiory danych i złożone pliki scen mogą opóźniać przepływy pracy, spowalniając produktywność i utrudniając realizację większych projektów.

Interoperacyjność dla otwartych przebiegów pracy

Integracja zestawów narzędzi i tworzenie niestandardowych przepływów pracy może wymagać ogromnych inwestycji, aby skutecznie ominąć techniczne ograniczenia i blokady.

ROZWIĄZANIA W ARNOLD 5.1

Przewidywalny i elastyczny.

Funkcje wprowadzone w Arnold 5.1 pozwalają użytkownikom lepiej przewidywać wyniki i oszczędzać czas, nie ograniczając się do wyboru opcji przepływu pracy.

Adaptacyjne próbkowanie
• Adaptacyjne próbkowanie zapewnia użytkownikom uproszczony sposób dostrajania obrazów, pozwalając skrócić czas renderowania bez narażania na szwank ostatecznej jakości obrazu.

Odszumianie
• Dwa nowe rozwiązania odszumiania w Arnold 5.1 oferują elastyczność dla konkretnych potrzeb produkcyjnych, pozwalając użytkownikom na używanie znacznie niższej jakości ustawień próbkowania w celu optymalizacji procesu renderowania:
1. OptiX Denoiser oparty na technologii NVIDIA AI jest teraz zintegrowany z Arnold.
2. Arnold Denoiser jest samodzielnym narzędziem, zapewniającym stabilność potrzebną do ostatecznego odszumiania klatki.

Arnold 5.1 Denoiser

Toon Shader
• Nowy moduł Toon shader jest częścią nie-fotorealistycznego rozwiązania renderowania dostarczanego w połączeniu z filtrem konturu. Nowe style i efekty można łatwo uzyskać w połączeniu z innymi wbudowanymi shaderami.

Arnold 5.1 Toon Shader Arnold 5.1 Toon Shader Arnold 5.1 Toon Shader Arnold 5.1 Toon Shader

MAKSYMALNA KONTROLA

Dla użytkowników technicznych firma Arnold oferuje stabilność niezbędną do dopasowania wydajności bez obniżania jakości obrazu.

Alembic procedural
• W przypadku studiów pracujących z w systemie pracy Alembic, nowe rodzime procedury Alembic zapewniają maksymalną kontrolę i elastyczność, pomagając wyeliminować ważne wąskie gardła produkcyjne.

Interfejs API i uporządkowane statystyki
• W przypadku studiów i użytkowników technicznych, którzy chcą zmaksymalizować przepustowość renderowania, nowe uporządkowane pliki dziennika i statystyki (w formacie JSON) zapewniają potężny zestaw narzędzi do debugowania i optymalizacji procesów renderowania.

ELASTYCZNE INTEGRACJE

Arnold 5.1 kładzie podwaliny pod istotne zmiany w zakresie wspierania otwartych standardów branżowych, pomagając użytkownikom pozbyć się przeszkód technicznych, które mogą ograniczać wybór narzędzi.

Przypisania i nadpisania materiałów
• W pełni interaktywny nowy zestaw operatorów wewnątrz Arnold, umożliwia elastyczne wsparcie dla otwartych standardowych ustawień, takich jak MaterialX i USD, sygnalizując ważny krok w kierunku ułatwienia przesyłania bogatego materiału i zawartości treści wyszukiwania między aplikacjami i silnikami renderującymi.

Arnold 5.1 Materials Arnold 5.1 Materials

Pełna lista nowych funkcji, w tym renderowanie progresywne i ogólne ulepszenia wbudowanych shaderów, znajduje się w informacjach o wydaniu Arnold 5.1.

Kontakt handlowy:
Artur Siłuch
t: 22 379 74 58
@: artur.siluch@procad.pl
Michał Wiedro
t: 22 37 97 661
mobile: 722 016 367
@: michal.wiedro@procad.pl

Chcesz być na bieżąco z tematami branży Media & Entertainment – odwiedź i polub nasz profil na facebooku