Konfiguracja menedżera licencji sieciowej LMTOOLS
Problem
Najczęstszą przyczyną niedziałającej licencji sieciowej jest błędna konfiguracja menedżera licencji „Network License Manager”, oraz zablokowane porty na zaporze serwera dla plików wykonawczych które odpowiadają za pracę serwera licencji.
Rozwiązanie
Poniżej przedstawiam konfigurację menedżera licencji sieciowej „LMTOOLS”:
1. W zakładce „Config Services” ustawiamy ścieżki do plików
• w oknie „Service Name” wpisujemy dowolną nazwę naszego profilu
• w oknie „Path to the lmgrd.exe file” podczytujemy plik lmgrd.exe który powinien znajdować się na dysku systemowym C:Program FilesAutodesk Network License Managerlmgrd.exe
• kolejno w oknie „Path to the license file” podczytujemy plik licencji który otrzymaliśmy z centrum autoryzacji autodesku.
• w katalogu C:Program FilesAutodesk Network License Manager tworzymy plik tekstowy zamieniając jego rozszerzenie na .log i podczytujemy w oknie „Path to the debug log file”
• na dole zakładki zaznaczamy „Use service” oraz „Start Server at power Up” i na koniec zapisujemy nasze ustawienia „Save Service”
2. Przechodzimy do zakładki „Start/Stop/Reread” i startujemy nasz serwer poprzez kliknięcie na „Start Server”
3. Aby sprawdzić czy nasza licencja działa poprawnie przechodzimy do zakładki „Server Status” i odświeżamy stan serwera „Perform Status Enquiry”, w oknie poniżej powinniśmy odnaleźć informacje na temat naszej licencji np:
„Users of 46000INVPRO_8_0F: (Total of 12 licenses issued; Total of 0 licenses in use)”, co oznacza iż mamy 12 licencji i w danej chwili żadna nie jest wykorzystywana, jeżeli podobna informacja ukazała się,
możemy juz zamknąć menedżera licencji.
Aby programy zainstalowane na komputerach w sieci mogły pobrać licencję należy ustawić na serwerze dostęp na zaporze do poniższych plików znajdujących się na C:Program FilesAutodesk Network License Manager, tj. lmgrd.exe, lmutil.exe, adskflex.exe