3ds Max – ustawienie V-Ray jako silnika renderującego

Problem

Problem z V-ray. Proszę o pomoc. 

 

Wyskakują komunikaty o konwertowaniu plików do Arnolda za
KAŻDYM razem jak otwierany jest jakiś plik zrobiony przez kogoś w V-rayu. 

Nie wczytują się materiały, nie można stworzyć nowych
v-rayowskich materiałów. 

 

Jak rozwiązać ten problem? 

Rozwiązanie

Najprawdopodobniej jest ustawiony silnik renderujący Arnold jako
domyślne rozwiązanie.

 

Materiały i ustawienia scen V-Ray nie są „w pełni” kompatybilne z innymi
silnikami renderującymi np. z Arnoldem.

Program ‘stara się’ przetłumaczyć to wszystko na zrozumiały dla niego
język – w tym wypadku na Arnold – tak, żeby wszystko działało.

 

Jeżeli używamy silnika V-Ray jako rozwiązania do renderowania to
najlepiej ustawić go jako rozwiązanie domyślne.

 

Wchodzimy w Render Setup (F10) i w zakładce Common
zjeżdżamy na dół okna do rolety Assign Renderer:

 

 


Rozwijamy ustawienie Production: i wybieramy odpowiedni
dla nas silnik renderujący np. V-Ray 6

 

 

 

Odblokowujemy kłódkę i również dla Material Editor: możemy
ustawić sobie rozwiązanie V-Ray 6. Na koniec możemy wybrać opcję
zapisania ustawień jako domyślnych klikając: Save As Defaults

 

 

Zostaniemy poinformowani o zapisaniu ustawień Defaults Saved.
Na górze okna Render Setup będziemy mieli zmienione ustawienie Renderer:
V-Ray 6
.

Również sama nazwa okna ustawień będzie odpowiednio podpisana: Render
Setup: V-Ray 6

 

Dbamy o Twoją prywatność.

Dzięki wykorzystaniu rozwiązań takich, jak pliki cookies i pokrewne technologie oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że wyświetlane treści lepiej odpowiedzą na Twoje potrzeby. Więcej informacji znajdziesz w Polityka prywatności.