| | |Menu główne

Poznaj Flame 2021

Flame 2021 zapewnia montażystom, kolorystom i redaktorom wykańczającym większą twórczą elastyczność i przyspieszenie
przepływów pracy. Wykorzystując funkcje oparte na sztucznej inteligencji, które po raz pierwszy wprowadzono w zeszłym roku, w tej wersji dodano jeszcze więcej zastosowań sztucznej inteligencji do izolowania funkcji na ludzkiej twarzy.

Dodatkowo także bardzo pożądany, przyspieszany przez GPU, efekt rozmycia ostrości i mnóstwo ulepszeń wykończeniowych. Artyści, którzy korzystają z Flame’a w rozwijającym się świecie usług wykończeniowych do przesyłania strumieniowego, mogą teraz również korzystać z nowych, potężnych przepływów pracy w zakresie tworzenia i wyświetlania Dolby Vision HDR.

flame-2021

Rodzina Flame cieszy się zaufaniem najlepszych artystów od ponad 25 lat w dziedzinie 2D / 3D, komponowania, edycji, kluczowania, śledzenia i kolorów.

Flame 2021 – WYZWANIA

  • Klienci oczekują więcej

W miarę, jak oczekiwania klientów ewoluują i stają się coraz bardziej wymagające, artyści Flame muszą być w stanie dostosowywać i modyfikować kolory/cienie, tworzyć kompozycje oraz redagować końcowo, interaktywnie. Aby dotrzymywać terminu i budżetu, artyści muszą skutecznie przyciągać uwagę klientów i uzyskiwać zatwierdzenia w środowisku wrażliwym na czas.

  • Wzrost liczby dostawców Streaming (OTT) i spełnianie ich wymagań

Filmy, odcinki telewizyjne i spoty reklamowe powstawały w przewidywalnym tempie, które można było planować sezonowo. Jednak teraz, kiedy tradycyjna reklama telewizyjna wymyśla na nowo siebie, wiele epizodycznych tytułów, więcej miejsc do dostarczania treści i niezależni producenci dystrybuujący online – praktycznie nie ma już czegoś takiego jak standardowy „sezon”. To wszystko musi być zrobione teraz.

  • Przekształcenie tradycyjnych przychodów z reklam

Tradycyjne oglądanie przenosi się z dostawców programów telewizyjnych / kablowych / naziemnych na dostawców online. To z kolei przesunęło budżety reklam z sezonowych programów do oglądanych w przeszłości, nie tylko do emisji w antenie, ale na coraz większą liczbę platform społecznościowych i internetowych o różnych specyfikacjach technicznych.

  • Życie w świecie 4K HDR

Każdy, kto ogląda materiały online, wie jak zmieniła się branża, a więc i standardy techniczne, które klienci powinni spełnić. Dostarczanie 4K / UHD jest teraz normą, a nie wyjątkiem, a coraz częściej wymaga się masteringu HDR.

  • Flame jest wszędzie

Ponieważ oprogramowanie stało się bardziej dostępne, poprawiło usługi i ich zróżnicowanie, które mogą zaoferować właściciele Flame. Będąc w stanie wykonywać więcej usług we własnym zakresie, odpowiedz „tak” na życzenie klienta, i zawsze odpowiadaj na uwagi, ponieważ szybkie poprawki stały się ważniejsze niż kiedykolwiek, aby klient wracał po więcej.

ROZWIĄZANIA W FLAME 2021

  • Wspomagany GPU efekt rozmycia ostrości

Nowy efekt fizycznego rozmycia ostrości ułatwia dodawanie głębi ostrości na ujęciach. Efekt można zastosować w pakiecie jako samodzielny węzeł Matchbox lub w programie Image Selective w połączeniu z wygenerowaną mapą głębi AOV.
Artyści mogą wybierać między modelami Physical Camera i Action Camera lub tworzyć własne modele niestandardowe poprzez dostosowanie atrybutów. Obiektywy z artefaktami i promieniową, aberracją chromatyczną można dostosować, aby osiągnąć pożądany poziom i jakość rozmycia, Depth Slices można zwiększać i mieszać, aby uzyskać większą ziarnistość ostrości, a rozbłyski można dostosowywać za pomocą wybranych atrybutów Bokeh i modeli szumów obiektywu.

flame-2021-defocus
  • Segmentacja ludzkiej twarzy oparta na sztucznej inteligencji

Nowy klucz semantyczny do izolacji cech na ludzkiej twarzy dodaje możliwość wydobywania kanałów alfa dla skóry, oczu, ust, nosa, policzków, brody i linii śmiechu.
Przydatny przy komponowaniu, cieniowaniu kolorów i pracach kosmetycznych, Keyer do ekstrakcji części twarzy nie wymaga ręcznego śledzenia, ponieważ sztuczna inteligencja (AI) wykonuje najcięższą pracę za nas. Na zdjęciach z wieloma twarzami artyści mogą korzystać z widżetu na ekranie, aby poprowadzić AI. Wszystkie klucze można łączyć i udoskonalać za pomocą GMasks w węzłach Action lub Image na poziomie osi czasu.
Dla wyspecjalizowanych zadań, takich jak izolowanie pieprzyka lub blizny, dostępny jest niestandardowy układ przepływu pracy. Używając szablonu ludzkiej twarzy, można go pomalować lub oteksturować, artyści mogą zdefiniować niestandardowe regiony, które zostaną następnie przesunięte przez algorytm dopasowywania twarzy.

flame-2021-ai-human-face
  • Zintegrowane ulepszenia wykończenia

Dla kolorystów i artystów wykończeniowych możliwość szybkiego odtworzenia wyglądu lub korekty wielu ujęć to „super-narzędzie” wykończenia. Flame 2021 wprowadza nowy sposób szybkiego zapisywania i przywoływania gradacji kolorów i pracy efektów w Eksploratorze, dedykowany „grade bin” i obszar porównywania odniesienia. Węzeł obrazu Selectives można teraz przeciągać do panelu Eksploratora lub zapisywać za pomocą skrótu klawiaturowego. Warstwy selektywne można również zapisywać indywidualnie, aby można je było przywołać w dalszej części osi czasu lub w innej sekwencji całkowicie.

flame-2021-explorer

Nadążanie za żądaniami klientów i szybkie tworzenie pięknej pracy to podstawowa siła Flame, na której nadal opiera się ta wersja. Artyści mogą teraz przyciągać klientów dzięki nowemu trybowi podglądu wideo o nazwie „Viewing Area”, który umożliwia im łatwe udostępnianie podglądów cyklów pracy na dużych monitorach SDI lub HDMI. W tym trybie widoczne są wszystkie rzutnie wykonawcy, w tym tryby storyboard, manager i schematic. Podczas korzystania z Viewing Area w trybie broadcast można jednocześnie oglądać i edytować GMasks, a także używać dowolne inne narzędzie, którym bezpośrednio pracuje artysta.

flame-2021-broadcast-mode

Flame 2021 dodaje także nowe gotowe kształty GMask dla kolorystów, montażystów i artystów wykończeniowych w węzłach Image i Action.

  • Przepływ pracy tworzenia i wyświetlania Dolby Vision HDR

Chociaż do tego momentu istniały sposoby przesyłania treści HDR z Flame’a za pomocą zarządzania kolorami i przetwarzania zmiennoprzecinkowego, ta najnowsza aktualizacja idzie o krok dalej, dodając płynny przebieg pracy do importowania, tworzenia, wyświetlania i eksportowania animowanych metadanych ujęć Dolby Vision HDR.

flame-2021-dolby-vision

Dzięki możliwości dostarczania bardziej dokładnych, realistycznych kolorów, które są zachowywane w mediach i na różnych urządzeniach do oglądania, Dolby Vision HDR szybko stał się standardem dla treści tworzonych dla serwisów streamingowych takich jak Netflix, Hulu, AppleTV + i Disney +.
W tej wersji do Flame dodano kilka nowych przepływów pracy, aby umożliwić współpracę z wcześniejszymi narzędziami do cieniowania kolorów, w tym z Luster, przy użyciu pliku międzyoperacyjnego metadanych .XML. Analiza Dolby Vision, przycinanie i wyświetlanie na ekranie docelowym są teraz możliwe bezpośrednio we Flame, a nowa ścieżka HDR na osi czasu edycji wielowarstwowej zapewnia doskonały sposób na synchronizację metadanych Dolby Vision, dokonywanie edycji w ostatniej chwili, finalizowanie przejść, integrowanie grafiki i tytułów oraz eksportowanie ostatecznych Dolby Vision HDR Masters.

Ważna aktualizacja w zakresie obsługi starszych urządzeń

W tej wersji następujący starszy sprzęt nie będzie już obsługiwany:

• Platforma HP Z820
• NVIDIA Quadro K6000
• CentOS 7.2

Szczegółowe informacje na temat sprzętu i systemów operacyjnych obsługiwanych przez Flame 2021 można znaleźć w najnowszych wymaganiach systemowych.

Kup Flame

Kontakt handlowy:
Artur Siłuch
t: 22 37 97 458
mobile: 606 432 656
@: artur.siluch@procad.pl

Chcesz być na bieżąco z tematami branży Media & Entertainment – odwiedź i polub nasz profil na facebooku

Zamknij