| | |Menu główne

MtoA – Maya to Arnold v2.1.0 już dostępna!

MtoA – Maya to Arnold v2.1.0

MtoA – Maya to Arnold v2.1.0 już dostępna – jeszcze bardziej rozbudowa wersja Arnold 5.0.2 to ważne wydanie z bardzo dużymi ulepszeniami, które usprawnią pracę wielu użytkowników. Obejmują one zarówno aktualizacje Arnold RenderView (ARV), przepływy pracy AOV, nowe systemy SSS, Car Paint Shader, SubD Frustum i wiele innych, a także poprawki występujących we wcześniejszych wersjach błędów.

arnold Shadow Matte

Data wydania:

10 listopada 2017
This version uses the Arnold 5.0.2.0 core.

Ulepszenia AOV

  • The AOV editor has been refactored to simplify the use of recent AOV controls :
  • Selecting an AOV row in the AOV browser selects the AOV node in the attribute editor for simple editing.
  • Cryptomatte AOVs just need to be added to the list of Active AOVs. This automatically creates/selects the corresponding shader to edit its parameters, and adds it to the list of AOV shaders.
  • Light Group AOVs are now much easier to set. It is possible for each „lighting” AOV to decide if it needs to be rendered „globally”, or „per-light-group”, or for a specific list of light groups.
  • Light Path Expressions (LPE) can be filled with a menu icon. It includes the list of available LPE tokens, as well as the LPE expression for builtin AOVs.
  • Optional Camera parameter can be used to set a specific camera to an AOV. This only works with the batch render.

Arnold RenderView (ARV)

  • Support Snapshot AOVs, when a snapshots folder is set.
  • Zoom is now centered on the mouse cursor (this can be disabled by the option Window->Mouse Centered Zoom).
  • Mid-mouse button now pans the image.
  • A/B handles are now always visible.
  • View Transform list can be added to the toolbar.
  • Opening ARV without rendering now shows the correct resolution, which allows seeing previously stored snapshots correctly.
  • Enabling snapshots folder automatically opens the folder browser.
  • The cameras list is now always up-to-date with Maya, even when a new camera is created, or when ARV is opened without rendering.
  • Opening and closing the snapshots library or the display settings will now resize ARV properly unless it’s docked in the Maya UI.
  • Added an option Window->Shape Picking to disable the shapes selection when clicking on the viewer.

New Subsurface Scattering

Car Paint shader

arnold car paint shader

Ulepszenia Shadow Matte

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat najnowszej dostępnej wersji silnika Arnold dla programu Maya odwiedź stronę producenta SolidAngle:

więcej informacji na stronie www producenta

W celu bezpośredniego pobrania odwiedź stronę pobrań SolidAngle:

Go to the downloads page

 

Kontakt handlowy:
Artur Siłuch
t: 22 379 74 58
@: artur.siluch@procad.pl
Michał Wiedro
t: 22 37 97 661
mobile: 722 016 367
@: michal.wiedro@procad.pl

Chcesz być na bieżąco z tematami branży Media & Entertainment – odwiedź i polub nasz profil na facebooku