| | |Menu główne
3ds-max-2021-full

Nadchodzi 3ds Max 2021

Autodesk 3ds Max 2021 skupia się na modernizacji, wydajności, dopasowaniu i wykończeniu. Autodesk wprowadza zupełnie nowe funkcje Texture Baking, istotne usprawnienia w rzutniach oraz kluczowe ulepszenia w narzędziach Substance Tools, ProSound i imporcie SketchUp. Znajdziesz także poprawę prędkości w całym procesie od instalacji do renderowania, a 3ds Max Python 3 jest teraz ustawiony jako domyślny interpreter języka Python.

3ds Max 2021 – Wyzwania użytkowników

Zmieniające się przepływy pracy

Obsługiwane branże stale zmieniają się i stają się bardziej konkurencyjne. Rosną również wymagania i oczekiwania klientów. Wymagane są nowe przepływy pracy i standardy. Więcej pracy należy wykonać szybciej i przy projektach, które stają się coraz większe i bardziej złożone.

Co nowego w 3ds Max 2021

3ds Max 2021 – MODERNIZACJA

  • Bake to Texture
3ds-max-2021-bake-2-texture

Usprawnione, intuicyjne i w pełni skryptowalne środowisko Texture Baking, z obsługą PBR (Physical Based Rendering), Overrides i OSL workflows.

  • Zmodernizowane narzędzia obsługujące nowe przepływy pracy renderowania opartego na fizyce (PBR)
    • Dodano mapy Roughness i Metalness w Arnold
    • Obsługa map MikkT Normal (standard branżowy)
  • Nowy wypalany element do nadpisywania map umożliwia zaawansowany i wydajny przepływ pracy z OSL i mapami proceduralnymi
  • Usprawnione doświadczenia
    • Bardziej intuicyjna funkcja, ponieważ wszystkie ustawienia i funkcje są wyświetlane w sposób liniowy, dostosowany do pracy użytkownika.
  • W pełni skryptowalne w celu dostosowania i automatyzacji.
  • A to dopiero początek prac rozwojowych w tej dziedzinie. Jeśli interesują Cię bieżące aktualizacje, dołącz do społeczności Beta
  • Instalator

Proces instalacji online i offline został przeprojektowany w celu uproszczenia i przyspieszenia.

  • Szybsza instalacja 3ds Max z mniejszą ilością kliknięć. Testy wykazały poprawę prędkości nawet o 50%, choć wyniki różnią się znacznie w zależności od specyfikacji sprzętu i przepustowości łącza internetowego.
  • Wiadomości w programie, zachęcające użytkownika do zainstalowania brakujących lub opcjonalnych składników.
  • Skrypty w Python 3

Inwestujemy w poprawę obsługi Pythona w 3ds Max, aby zaoferować programistom i artystom technicznym nowoczesne i niezawodne doświadczenie w rozszerzaniu i integracji 3ds Max z ciągami produkcyjnymi.

• 3ds Max 2021 jest wyposażony w Python 3 i ulepszony interfejs API pymxs, który zapewnia dostęp do wszystkich funkcji 3ds Max.
• Nasza integracja PySide2 pozwala programistom i artystom technicznym tworzyć wieloplikowe interfejsy użytkownika, które działają płynnie w 3ds Max.
• Gotowe biblioteki rozszerzeń Python 3 są w pełni obsługiwane, zwiększając zasięg i moc narzędzi, które może tworzyć użytkownik.

  • Arnold jako domyślny silnik renderujący
3ds-max-2021-arnold-renderer

Prezentowanie użytkownikom nowoczesnego i wysokiej jakości renderingu od razu po uruchomieniu.

• 3ds Max 2021 jest dostarczany z Arnoldem 6.0
• Obsługuje nowe przepływy pracy Bake to Texture.
• Udostępniono nowe skrypty konwertera scen umożliwiające wydajną konwersję materiałów V-Ray i Corona na Physical Material.

3ds Max 2021 – WYDAJNOŚĆ

  • Physically Based Rendering (PBR)
3ds-max-2021-pbr-materials

Program 3ds Max 2021 dodaje kilka funkcji, aby uprościć korzystanie z przepływów pracy PBR w rzutni podczas renderowania i podczas pracy z silnikami czasu rzeczywistego.

• Niezależny od renderera Physical Material jest teraz domyślnie wszędzie, co ułatwia nowoczesne, oparte na fizyce renderowanie i umożliwia pełne ich wykorzystanie silnikom w czasie rzeczywistym.
• Nowe, uproszczone materiały PBR specjalnie przeznaczone do uproszczenia przepływu pracy silnika w czasie rzeczywistym.
• Shader rzutni dla Physical Material został ulepszony, aby uzyskać wygląd zbliżony do ostatecznego wyglądu w silnikach czasu rzeczywistego (gry, VR itp.)
• Pełny eksport / import Physical Material do FBX.

  • Poprawiona jakość i ustawienia rzutni

Prostsze przepływy pracy konfiguracji rzutni umożliwiają tworzenie rzutni o wysokiej jakości i wierności, które wcześniej były problematyczne.

• Ustawienia rzutni można teraz zapisać jako ustawienia wstępne
• Nowe kontrolki progresywnego udoskonalania w interfejsie użytkownika
• Ambien Occlusion jest teraz zawsze widoczne podczas manipulowania rzutnią
• Nowe wsparcie chropowatości dla Physical Material
• Ulepszenia wydajności statystyk rzutni
• Cienie dla świateł są teraz domyślnie włączone

  • Shadery OSL
3ds-max-2021-osl-shaders

Ulepszony interfejs użytkownika i nowe shadery poprawiają ogólne wrażenia użytkownika w pracy z OSL.

  • Shadery OSL obsługują teraz niestandardowy szablon interfejsu użytkownika zaprojektowany w Qt, a także kilka nowych sposobów kierowania interfejsem użytkownika z metadanych, co pozwala na znacznie bardziej atrakcyjny wizualnie i użyteczny interfejs użytkownika.
  • Kilka nowych shaderów OSL w 2021:
    – Color Correction
    – HDRI Environment
    – HDRI Lights
    – Float and Color Curves
    – Camera Projection
    – Object Projection
    – Spherical Projection
    – Uber Noise
  • I/O pliku

Zapisywanie plików scen z bardzo dużą liczbą zasobów zostało znacznie przyspieszone.

  • To ulepszenie ma również zalety operacji automatycznej kopii zapasowej (autozapisu) i operacji wstrzymania.
  • Pliki z większą ilością zasobów mają większą poprawę prędkości. W naszych testach stwierdziliśmy, że scena z około tysiącem obiektów może zapisać się 50% szybciej.
  • Modelowanie
3ds-max-2021-weighted-normals

Nowe ulepszenia fazowania i modyfikator Weighted Normals.

  • Ulepszenia Chamfer: Zapewniając spójność z modyfikatorem Chamfer, który został dodany i poprawiony w poprzednich wersjach 2020, dodaliśmy obsługę naszej nowej technologii fazowania do trybów komponentu wierzchołka, krawędzi i powierzchni modyfikatora Edit Poly i obiektu Editable Poly. Użytkownicy mogą teraz korzystać z zalet wiodącej technologii fazowania 3ds Max w celu dodania detali i udoskonalenia swoich modeli Poly.
    – Ulepszona obsługa fazowania dla operacji Edit Poly i Editable Poly w 3ds Max
    – Zachowuje i współpracuje z istniejącymi danymi UV podczas generowania nowych wyników siatki
    – Dodano obsługę typów fazowania Uniform, Radial i Patch
    – Dodano obsługę kontroli i udoskonalania krawędzi, odchylenia końcowego i odchylenia promieniowego
    – Wygładzanie obsługi generowanych wyników, dzięki czemu można wtopić nową geometrię w istniejące dane siatki.
  • Modyfikator Weighted Normals: Na podstawie potrzeb użytkowników dodaliśmy obsługę Weighted Normals, które mają być obliczane i stosowane w modelach w 3ds max.
    – Generuj szybciej i lepiej nowe wyraźne wartości normalnych dla danych siatki.
    – Użyj opcji Area, Angle lub Largest Face dla Weighted Normals, aby wpłynąć na kierunek obliczanych wyników.
    – Wygeneruj hard edge normals dla swojej siatki poprzez zdefiniowane Smoothing Groups/Defined Hard Edges, UV seams i/lub Edge Angle, który już umieściłeś na siatce.
    – Kontroluj wygładzanie/mieszanie różnych wyników w celu zwiększenia wydajności.

Więcej informacji dotyczących najnowszej wersji programu można znaleźć na stronie z uwagami do wydania.

Kontakt handlowy:
Artur Siłuch
t: 22 37 97 458
mobile: 606 432 656
@: artur.siluch@procad.pl

Chcesz być na bieżąco z tematami branży Media & Entertainment – odwiedź i polub nasz profil na facebooku

Zamknij