| | |Menu główne
3dsMax_2021.3_update_1188x338

3ds Max 2021.3 już jest!

3dsMax_2021.3_update_01

Autodesk 3ds Max 2021.3 koncentruje się na modernizacji, wydajności oraz dopasowaniu i wykończeniu.
Dodane zostały nowe możliwości do viewportów, poprawiona została wydajność modelowania dzięki ulepszeniom popularnych modyfikatorów i kontynuowane jest tworzenie solidnego i bezpiecznego programu 3ds Max dzięki poprawie wydajności i nowym funkcjom bezpieczeństwa.

Co nowego w 3ds Max 2021.3

3ds Max 2021.3 – Modernizacja

Ewolucja materiałów i shaderów
• Import PBR umożliwia szybkie tworzenie materiałów PBR lub Physical Materials poprzez ładowanie szeregu plików tekstur PBR.
• Stan kompilacji shaderów: użytkownicy mogą teraz zobaczyć informacje zwrotne o pozostałej liczbie kompilowanych shaderów do wyświetlania w rzutni na pasku stanu.

3dsMax_2021.3_pbrimporter

Genialny viewport
• Użytkownicy mogą włączyć opcję Bloom w viewport i dostosować ustawienia, takie jak: zastosuj na tle, jakość i promień, moc, odcień, threshold i wygładzanie oraz dirt map.
• Użytkownicy mogą renderować w rzutni Active Shade z rozdzielczością 1/8, 1/4, 1/3, 1/2, przyspieszając renderowanie podglądów podczas pracy z monitorami o wysokiej rozdzielczości.
• Ulepszona reprezentacja danych chmury punktów w viewport: zaimplementowano nową rampę kolorów/widma oraz nowy shader dla intensywności i elewacji w programie 3ds Max. Dzięki temu reprezentacja danych chmury punktów jest zsynchronizowana ze sposobem ich wyświetlania w programie ReCap.

3dsMax_2021.3_viewportbloom_controller_creditrequired
This model was provided courtesy of Turbosquid, by artist ismajlkaciku.

Arnold Renderer
• Arnold 6.1 oferuje potężne nowe funkcje i możliwości, w tym nowe węzły post-procesingu, zagnieżdżone dielektryki, jeszcze szybszy renderer GPU i Random Walk 2 Sub Surface Scattering dla Physical Materials.

3ds Max 2021.3 – Wydajność

Deformacja ścieżki
• Modyfikator Path Deform został przebudowany od podstaw i całkowicie zrefaktoryzowany, pozostając wstecznie kompatybilnym ze starszymi scenami.
• Użytkownicy mogą teraz korzystać ze zwiększonej wydajności i nowych funkcji, takich jak deformacja poszczególnych elementów, obsługa wielu krzywych na ścieżce i sprzężenie zwrotne. Wprowadzono również kilka ulepszeń stabilności i jakości, co zapewnia płynniejsze ogólne wrażenia.

Metody wyboru
• Ulepszony wybór na monitorach o rozdzielczości HD (od 1080p do 4k):
Domyślny rozmiar promienia wyboru w programie 3ds Max nie jest już ustawiony na stałą wartość. Kiedy uruchomisz 2021.3 po raz pierwszy, automatycznie dostosuje się do rozdzielczości monitora, na którym pracujesz. Ten ulepszony promień wyboru ułatwia wybieranie obiektów i komponentów na scenie.
• Użytkownicy mogą dodatkowo dostosować odległość promienia piksela zaznaczenia w Preferences > Viewport settings, aby dostosować tę wartość do własnych potrzeb.
• Opierając się na aktualizacjach z 2021.2, kontynuowaliśmy ulepszanie naszych metod wyboru w 3ds Max, aby zapewnić lepsze wykrywanie trafień oraz ulepszoną cykliczną zmianę głębokości, gdy komponent jest zasłonięty przez inny tego samego typu.

Spline Chamfer
• Minimalny próg kąta: W oparciu o żądania użytkowników, dodatkowo ulepszyliśmy funkcjonalność Spline Chamfer, dodając możliwość kontrolowania, na które węzły ma wpływ fazowanie/zaokrąglenie poprzez parametr minimalnego kąta.
• Udoskonalone obliczenia: poprawiliśmy również sposób obliczania pozycji węzłów po zaokrągleniu lub fazowaniu, aby jeszcze bardziej ulepszyć wyniki wyjściowe.

Ulepszone algorytmy Subdivide i Remesh
• Nowe algorytmy ponownego tworzenia siatki: modyfikator Subdivide został zaktualizowany w celu dodania 3 nowych algorytmów ponownego tworzenia siatki: Delaunay, Adaptive i Variable Curve do istniejącego algorytmu Subdivide.
• Te 3 nowe algorytmy znacznie poprawiają możliwość łatwego ponownego tworzenia siatki i retriangulacji danych siatki w programie 3ds Max na podstawie wartości długości krawędzi:
Delaunay zapewnia regularność,
Adaptive zapewnia jednolitość między nieograniczonymi krawędziami,
Variable Curve opiera się na pracy Adaptivity, aby zapewnić lepszą triangulację na zagięciach i rogach.
• Zachowaj opcje danych siatki: Opierając się na tej pracy, algorytmy Delaunay, Adaptive i Variable zapewniają użytkownikom również możliwość zachowania istniejących danych siatki w wyniku wyjściowym.

3dsMax_2021.3_update_02
3dsMax_2021.3_update_02

Wykonanie skryptu
• Domyślny początkowy rozmiar stosu Maxscript został zwiększony z 15 Mb do 100 Mb, zwiększając wydajność podczas wykonywania wielu poleceń skryptowych, na przykład podczas wyświetlania wstążki.

3ds Max 2021.3 – dopasowanie i bezbieczeństwo

Bezpieczeństwo
• Ulepszona ochrona w programie 3ds Max blokuje teraz potencjalnie złośliwe skrypty na podstawie atrybutów plików.
• 3ds Max rejestruje teraz wszystkie ładowane skrypty. Może to pomóc użytkownikom w diagnozowaniu problemów spowodowanych przez skrypty w ogóle i może pomóc w inspekcji potencjalnych incydentów związanych z bezpieczeństwem.
• Użytkownicy programu 3ds Max 2021.3 są chronieni przed znanym złośliwym oprogramowaniem dzięki najnowszej wersji narzędzi 3ds Max Security Tools (v1.3), które są również dostępne bezpłatnie w sklepie Autodesk App Store.

3dsMax_2021.3_securitytools

Zarządzanie wtyczkami
• Oprócz opisu i lokalizacji załadowanego pakietu wtyczek, menedżer wtyczek programu 3ds Max wyświetla teraz autora i wersję.

Kontakt handlowy:
Artur Siłuch
@: artur.siluch@procad.pl

Chcesz być na bieżąco z tematami branży Media & Entertainment – odwiedź i polub nasz profil na facebooku

Zamknij