| | |Menu główne
3ds_Max_2022.3

Aktualizacja 3ds Max 2022.3

Aktualizacja 3ds Max 2022.3

Pracuj mądrzej dzięki intuicyjnym narzędziom w 3ds Max.

Najnowsza aktualizacja 3ds Max 2022.3 dostarcza wysokiej jakości ulepszenia, które pozwalają pracować mądrzej, a nie ciężej. To uaktualnienie zapewnia zoptymalizowaną wydajność zapisywania plików, ulepszenia popularnych narzędzi do modelowania, różne ulepszenia Viewport-ów i nie tylko.

Co nowego w Aktualizacji 3ds Max 2022.3

3ds Max 2022.3 – Inteligentne Extrude

Operacje przecinania się i łączenia częściowego nakładania się w narzędziu Smart Extrude zostały dodatkowo ulepszone, aby pomóc w uzyskiwaniu lepszych i czystszych wyników geometrycznych. Możesz teraz przecinać obiekty o wielu krawędziach na tej samej siatce za pomocą funkcji Smart Extrude, podczas gdy dodatkowa obsługa pozwala na czyste cięcie niepłaskich quad-ów i złożonych wielokątów. Umożliwia to wykonywanie skomplikowanych czynności modelowania łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej.

3ds_Max_2022_3_smartextrude

3ds Max 2022.3 – Filtrowanie w Viewportach

W miarę jak sceny stają się coraz bardziej złożone, w viewportach wyświetlanych jest wiele danych, co utrudnia rozróżnienie różnych typów obiektów w takich scenach. Nowa opcja filtrowania w viewportach ułatwia kontrolowanie tego, co jest wyświetlane w oknie pracy, umożliwiając filtrowanie według kategorii i typu obiektu. Obiekty, które są filtrowane, wpływają tylko na widoczność w viewport, a nie na efekty renderowania.

3ds_Max_2022_3_perviewfiltering
Model courtesy of Paul E. Neale of Pen Productions
  • Kliknięcie lewym przyciskiem myszy ikony filtrowania rzutni w kontrolkach rzutni włącza i wyłącza filtrowanie według rzutni.
  • Kliknięcie prawym przyciskiem myszy ikony filtrowania rzutni znajdującej się w kontrolkach rzutni spowoduje wyświetlenie okna dialogowego Filtrowanie rzutni, które umożliwia dostosowanie tego, co jest wyświetlane w rzutni.
  • Menu Viewport Filter można również znaleźć w menu Display okna pracy.

3ds Max 2022.3 – Wybieranie z przesłonięciem

Podczas pracy z modyfikatorami Editable Poly lub Edit Poly filtr wyboru okluzji będzie teraz przetwarzał wybieranie, takie jak prostokąt, okrąg i wielobok, gdy jest używany na poziomach komponentów Edge i Polygon. Ta aktualizacja filtra wyboru okluzji umożliwi łatwe dodawanie lub usuwanie widocznych danych komponentów dla aktywnego wyboru.

3ds_Max_2022_3_selectocclude

3ds Max 2022.3 – Ulepszona integracja Pipeline

Możliwości integracji przepływów pracy w programie 3ds Max zostały zaktualizowane, aby ułatwić konfigurowanie oprogramowania. Możesz teraz płynnie przełączać się między zadaniami, które wymagają unikalnie skonfigurowanych środowisk, w tym ustawień projektu, preferencji użytkownika, skryptów i wtyczek.

3ds_Max_2022-3_pipeline_integration

3ds Max 2022.3 – Zaawansowany materiał drewna OSL

Nowo wdrożony Advanced Wood w OSL został opracowany, aby sprostać wymaganiom studiów, które wymagają bogatych i żywych tekstur drewna, które są łatwe do skonfigurowania; ściśle naśladują gatunki drewna, takie jak klon, orzech i dąb. Advanced Wood pięknie prezentuje się w viewporcie oraz może być używany w dowolnym rendererze zgodnym z OSL. Advanced Wood OSL można również wypalać do niestandardowej tekstury bitmapowej za pomocą funkcji Bake to Texture.

3ds_Max_2022_3_advancedwood

3ds Max 2022.3 – Poprawa wydajności zapisywania plików

Kontynuując pracę wykonaną w poprzednich aktualizacjach 3ds Max, zapisywanie plików scen zostało dodatkowo zoptymalizowane, co pozwala doświadczyć dodatkowego 25% wzrostu wydajności zapisywania plików.

3ds_Max_2022-3_scenefilesave

3ds Max 2022.3 – Aktualizacje MaxtoA

Ta aktualizacja wraz z Arnold 7 dodaje obsługę następujących funkcji:

  • Obsługa Tonemap Imager dla LUTS: Tonemap Imager obsługuje teraz „tryb LUT”, który umożliwia stosowanie plików LUT w dowolnym formacie obsługiwanym przez OCIOv2.
  • Arnold Lights: Arnold Lights ma teraz nowe ustawienia domyślne, które zapewniają lepsze wyniki przy pierwszym renderowaniu. Ustawienia Sticky umożliwiają tworzenie świateł z tymi samymi ustawieniami, co poprzednio utworzone światło.

3ds Max 2022.3 – Modyfikator Symmetry

Do opcji Slice Along Mirror w modyfikatorze Symmetry dodano nowy przełącznik Slice Cleanup Threshold. Ta nowa opcja progu pozwoli ci kontrolować czyszczenie wierzchołków, które są blisko siebie wzdłuż płaszczyzny cięcia, zanim nastąpią operacje odbicia lustrzanego i scalania symetrii.

3ds Max 2022.3 – Modyfikator Symmetry

Podczas wykonywania akcji Peel na obiekcie typu poli, 3ds Max wykona dodatkowe akcje czyszczące w modyfikatorze Unwrap UVW, aby upewnić się, że dane są wielorakie przed próbą peel za pomocą algorytmu Unfold3D. Pomoże to zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia zniekształceń. Aby pomóc w automatyzacji i opracowywaniu narzędzi, metoda została również udostępniona do działania z MAXScript, umożliwiając działanie poleceń z algorytmem Unfold3d.

3ds Max 2022.3 – Modyfikator Chamfer

Funkcjonalność Limit Affects w modyfikatorze Chamfer została zaktualizowana, aby generować lepsze wyniki na powierzchniach niepłaskich i niewspółliniowych fazowanych krawędziach.

Więcej informacji o usprawnieniach i poprawkach można znaleźć na stronie 3ds Max 2022.3 Uwagi do wydania.

Kontakt handlowy:
Artur Siłuch
mobile: 606 432 656
@: artur.siluch@procad.pl

Chcesz być na bieżąco z tematami branży Media & Entertainment – odwiedź i polub nasz profil na facebooku

Zamknij